Dagens makeup, skolan

Idag fick vi göra en kvälls makeup i skolan, vi fick använda färger (alltså blå, grön, rosa o.s.v.) som ögonskugga vilket jag drog nytta av ;) Jag jobbade med Marie, som har blåa ögon. Så jag tyckte att det skulle vara coolt att använda en korall färgad ögonskugga! Jag tog en ljusrosa, skimmrig ögonskugga över hela locket och tog sedan den korallfärgade ögonskuggan i globlinjen. Jag tyckte att det såg sjukt snyggt ut eftersom att det fick Maries ögonfärg att verkligen stå ut! Här har ni resultatet :)





Har inga bilder på sminkningen som Marie gjorde på mig... Men hon tog en ljus lila skugga på hela locket och en mörkare lila i globlinjen. Hon valde lila för att framhäva det gröna i mina ögon :) Egentligen är det ju röd som framhäver grön, men hur snyggt är det egentligen med röd ögonskugga..? Blev iallafall jätte nöjd!! :)

XOXO

PS: Vad tycker ni om att jag lägger upp foton på saker som jag har gjort i skolan? Kommentera gärna om ni vill att jag ska fortsätta med det! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jessicaok.blogg.se

Hej! Jag är en tjej på 16 år som går första året på gymnasiet på linjen hår- och makeupstylist. På den här bloggen delar jag med mig av mina olika sminkningar, ootd, videor m.m! XOXO

RSS 2.0