Review - John Friedas tone correcting schampoo

Hejsan! Här kommer en review på John Friedas "Tone correcting schampoo", där flaskan/behållaren ser ut såhär:




Jag har använt upp 2 av dessa! Priset ligger kring 99:-, kan dock vara högre. Det här är alltså ett silverschampo, som är extremt viktigt för oss blondiner som inte vill ha gult hår! Eftersom att min naturliga hårfärg har röda pigment i sig så blir mitt hår gult när jag färgar det, så kommer silverschampo väl till hands. Jag tar silverschampot i hela håret och har i det som en inpackning i kanske 15 minuter innan jag sköljer ur det.

Jag tycker tyvärr inte att detta silverschampot är en höjdare.. Den va inte tillräckligt lila för att verkligen få bort allt det gula i mitt hår! Jag har investerat i ett nytt silverschampo från Loreal som är sjukt bra! Men den ska jag göra en egen review om :)

Jag ÄLSKAR verkligen hur detta schampot luktar! Det har en fruktig doft och får mitt hår att lukta såå gott!! Men det var inte p.g.a. doften som jag köpte det, utan för att det skulle få bort det gula, vilket det inte gjorde.. Om det finns någon som fortfarande vill ha lite gult i håret för att ge en mer naturlig hårfärg så är denna perfekt! Men för mig som gillar den kalla blonda färgen som skimmrar i silver, så fungerade inte denna alls!

Nu kanske ni undrar "varför köpte du samma silverschampo 2 gånger för då?", jo för det här va på tiden (för kanske 2 år sedan) när mitt hår va mellan blont, så det behövdes egentligen inte silverschamo. Och de silverschampon som är riktigt bra kostar oftast betydligt mer! Och vid den tiden hade jag inte riktigt ekonomin till att investera i ett dyrare silverschampo.. Men det har jag som sagt gjort nu!

Så hur ska man använda silverschampo korrekt? Man ska använda det 1 gång i veckan, om man använder det varje gång man tvättar håret för ofta så kan håret ofta bli lila och slitet.. En sak som jag märkte var att om jag tog ett vanligt schampo innan, så löddrade silverschampo mycket lättare! Man ska låta silverschampo sitta i håret i upp till 3 minuter, under tiden kan man t.ex. tvåla in kroppen, raka sina ben o.s.v.. Om man vill bli av med det gula direkt så kan man (som jag skrev innan) göra en inpackning med sitt silverschampo. Detta gjorde jag senaste gången jag färgade mitt hår, dock hade jag i schampot för länge så att vissa delar i håret blev lila! Så va försiktiga med att inte ha i det för länge, om ni nu inte vill ha lila hår ;) Såhär blev det lila på mig!


Men om det nu blir lila så behöver ni inte oroa er, genom att använda vanligt schampo 1-3 gånger så går det lila bort! :)

Så vad får detta silverschampot för betyg? Den får 4/10!

XOXO


Kommentarer
anonymmymym

hej, ville bara hälsa att håret ser lila ut när det är blött, men när det torkar så är det vitt! tack och hej

Svar: det va fortfarande lila för mig, även när det blev torrt sååå..
Jessica Karlsson Ottosson

2014-03-24 @ 15:50:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jessicaok.blogg.se

Hej! Jag är en tjej på 16 år som går första året på gymnasiet på linjen hår- och makeupstylist. På den här bloggen delar jag med mig av mina olika sminkningar, ootd, videor m.m! XOXO

RSS 2.0