Alla hjärtans dag! <3

Skrev ju lite snabbt i mitt förra inlägg att jag hade gått på dejt med min säng, men ändå sminkat mig. Har verkligen haft noll ork till något denna veckan trots att det är lov! Det är anledningen till att jag har varit oaktiv på bloggen senaste veckan.. Men ska gottgöra det genom att nu lägga upp en sen alla hjärtans dag sminkning :) Måste verkligen lära mig ta bilder i bättre ljus dock..

Jag gjorde en ganska vanlig ögonsminkning, förutom att jag tog lite rosa i yttre kanten av ögat! För mig är rosa eller röd ett måste på alla hjärtans dag, på ens kläder, sminkning, hår eller vad man nu väljer :)


Läpparna och kinderna gjorde också neutrala, lätt rosa men inte alls lika rosa som den i yttre kanten av ögat! :)

Och håret gjorde jag enkelt genom att platta håret lite snabbt (har ju redan platt hår med det hade blivit lite risigt under dagen..) och gjorde en mittbena. Jag tog lika mycket hår från båda sidorna och flätade, flätorna fäste jag med hårnålar på baksidan :3 En enkel men snygg och romantisk hårstil :)

Glömde tyvärr ta bild på min outfit.. Men hade på min en blommig peplumtopp från BikBok och ett guldigt långt halsband med blandannat en liten nyckel, fågel osv på :) Enkelt och snyggt!

XOXO


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jessicaok.blogg.se

Hej! Jag är en tjej på 16 år som går första året på gymnasiet på linjen hår- och makeupstylist. På den här bloggen delar jag med mig av mina olika sminkningar, ootd, videor m.m! XOXO

RSS 2.0